Architektura 21szego wieku : Plac Santa Maria Novella / Uros Novakovic + Nevena Radojevic

Dzięki uprzejmości Uros Novakovic + Nevena Radojevic Zespół Urosa Novakovica i Neveny Radojevic podzielił się z nami swoją propozycją konkursu Urban Design we Florencji we Włoszech, który koncentruje się na rozwoju placu Santa Maria Novella.
Dodatkowe zdjęcia i opis projektu po przerwie.
Obecny plac jest bardziej przeszkodą dla pasażerów, którzy przekraczają go od stacji kolejowej do centrum miasta i odwrotnie.
Główna oś jest zamknięta, więc ludzie przekreślili istniejący plac, aby szybciej przekroczyć dużą otwartą przestrzeń.
Metra są nieproszone, tak wiele osób chodzi ulicami i rondem tworząc niebezpieczne sytuacje między ludźmi a samochodami.
Z tego powodu w projekcie rondo zostaje wyeliminowane, a krzyże uliczne są mniej możliwe do odizolowania dróg dla pieszych od podjazdu.
Z tego samego powodu przesuwają się autobusy z tyłu w pobliżu pizzerii Adua, a postój taksówek przesuwa się po stro- nie dworca kolejowego, tworząc ogromną przestrzeń dla pieszych, nie poprzecinaną żadnym podjazdem.
Dzięki uprzejmości Uros Novakovic + Nevena Radojevic skanowanie powierzchni odbywa się poprzez kwadratowy podział różnych wymiarów, które tworzą zróżnicowane strefy, strefę trawiastą dla długich przystanków i strefę relaksu, siedzenia i krótką strefę hamowania z bambusem, strefą tranzytową i wyjściem parkingowym.
Podział w zakładzie pozostaje na tej samej wysokości, jeden od wejścia do stacji, dzieląc funkcje kwadratu również w przebiciu i postrzegając pasażerów jako.
Objętość.
i różnica wysokości, która wynosi teraz 2m i absolutnie niezauważalna.
Przybywając z centrum miasta pasażerowie mogą zauważyć prawie 2-metrowe woluminy, a pierwszy rząd jest interaktywny, informując o zbliżających się odjazdach pociągu, który spóźniony może zacząć biec wcześniej.
Orientację zapewnia stok i główny kierunek w kierunku centrum miasta, umożliwiający szybsze dotarcie do stacji z każdego zakątka.
Dzięki uprzejmości Uros Novakovic + Nevena Radojevic Wejście do metra od Via Alamanni, obecnie miejskiej mrocznej zarazy, staje się bardziej otwarte i zachęcające dzięki 2 dużym podjazdom możliwym do wykorzystania na rowerze i przez osoby niepełnosprawne.
Jeden w kierunku głównego wejścia na stację, a drugi w głąb ziemi.
Dzięki uprzejmości Uros Novakovic + Nevena Radojevic Wielka dziura w środku placu, napowietrzanie podziemnego parkingu z fontanną 20m pod ziemią, zawsze była miejscem miejskiej zarazy i biwakowania z powodu swojej intymności.
Projekt wykorzystuje ten obszar do wyjścia z podziemnego parkingu, który faktycznie nie ma prawdziwego wyjścia na zewnątrz, ale tylko do metra.
Spektakularna struktura, która spada do wody, nie przekracza wysokości ponad 1,5 m nad wejściem do poziomu stacji, więc nie przerywa fasady architektury Micheluccis.
Dzięki uprzejmości Uros Novakovic + Nevena Radojevic Wiele osób, które przyjeżdżają do pracy pociągiem we Florencji, używają rowerów do poruszania się po mieście i zostawiają je na stacji kolejowej, stwarzając problem z parkowaniem rowerów.
Duża otwarta przestrzeń jest zakwaszona starym parkingiem taksówkowym, który służy do sadzenia drzewek do parkowania rowerów.
Zamówienie zostaje zwrócone, może odbyć się ponad 400 rowerów, a gdy nie są używane, rowery są chronione przed deszczem i śniegiem.
Drzewka do parkowania na rowerze używają tego samego wzoru, który jest używany wewnątrz stacji kolejowej do mebli.
Dzięki uprzejmości Uros Novakovic + Nevena Radojevic Dzięki uprzejmości Uros Novakovic + Nevena Radojevic
[podobne: deska tarasowa modrzew syberyjski, Oporniki granitowe, gruz kruszony ]

Powiązane tematy z artykułem: deska tarasowa modrzew syberyjski gruz kruszony Oporniki granitowe